FarsiAmoozi / Community / Exam Prep | آمادگی آزمون / Persian GCSE / I speak Farsi at home, so why am I losing marks in GCSE Writing? / Reply To: I speak Farsi at home, so why am I losing marks in GCSE Writing?

Reply To: I speak Farsi at home, so why am I losing marks in GCSE Writing?

خانم معلم فارسی
May 10, 2026 at 6:42 pm #1853

بسیاری از دانش‌آموزان می‌پرسند: «من که به راحتی فارسی صحبت می‌کنم، چرا در تصحیح تمرین‌های نوشتاری (Paper 4) نمره از دست می‌دهم؟»

پاسخ ساده است: نوشتن به زبان محاوره (گفتاری). در امتحان جی‌سی‌اس‌ای، ممتحن‌ها از شما انتظار دارند به زبان رسمی یا کتابی بنویسید. وقتی کلمات را می‌شکنید (مثلاً به جای «می‌خواهم» می‌نویسید «می‌خوام»)، نمره بخش دقت زبانی (Linguistic Accuracy) را از دست می‌دهید.

به این چند مورد دقت کنید:

کلمات گفتاری و معادل نوشتاری

شما چه کلمات دیگری می‌شناسید که در تله‌ی «گفتاری نوشتن» آن‌ها می‌افتید؟ زیر این پست کامنت بگذارید.

  • This reply was modified 1 month, 2 weeks ago by خانم معلم فارسیfarsiamoozi.
  • This reply was modified 1 month, 2 weeks ago by خانم معلم فارسیfarsiamoozi.
  • This reply was modified 1 month, 2 weeks ago by خانم معلم فارسیfarsiamoozi.
  • This reply was modified 1 month, 2 weeks ago by خانم معلم فارسیfarsiamoozi.
  • This reply was modified 1 month, 2 weeks ago by خانم معلم فارسیfarsiamoozi.
  • This reply was modified 1 month, 2 weeks ago by خانم معلم فارسیfarsiamoozi.